20 Aralık 2017 Çarşamba

LDR ile ölçülen ışık verisini LCD ekranda gösterme

#include <LiquidCrystal.h>            // lcd kütüphanesi eklendi
LiquidCrystal lcd(8, 9, 4, 5, 6, 7);  // LCD modül pinleri berlirtildi

const int ldrPin = A1;    // ldr pini A2 girişine bağlandı
int veri=0;               // veri değişkeni tam sayı olarak tanımlandı

void setup(){ 
  lcd.begin(16, 2); // LCD başlatıldı
}

void loop(){
  veri = analogRead(ldrPin);  // LM35 okunup değeri veri değişkenine aktarıldı
  lcd.setCursor(0,0);         // kursör konumu ayarlandı
  lcd.print("LDR Verisi:"); // lcd ekrana "LDR Verisi: " yazıldı
  lcd.print(veri);            // ışık verisi lcd ye yazıldı
 
  lcd.setCursor(0,1); // kursör konumu ayarlandı
  if(veri<200)        lcd.print("AYDINLIK"); 
  else if(veri<400)   lcd.print("YARI AYDINLIK"); 
  else if(veri<600)   lcd.print("ORTA");
  else if(veri<800)   lcd.print("KARANLIK");
  else                lcd.print("COK KARANLIK");
  delay(500);  // 500 ms gecikme verildi
  lcd.clear(); // lcd ekran temizlendi
}

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder