25 Mart 2016 Cuma

Endüstri Devrimleri




1. Endüstri Devrimi

  • 1784’te ilk mekanik dokuma tezgâhının icadı
  • Mekanik üretim tesislerinde su ve buhar gücüyle üretime başlanması


2. Endüstri Devrimi

  • 1870’te ilk üretim bandının kurulması
  • Elektrik enerjisiyle çalışan üretim tesislerinde seri üretime geçilmesi


3. Endüstri Devrimi

  • 1969’da ilk programlanabilir otomasyon sistemlerinin devreye girmesi
  • Elektronik ve bilgisayar tabanlı teknolojilerle birlikte üretimde tam otomasyon aşamasına geçilmesi


4. Endüstri Devrimi

  • Siber fiziksel sistemler tabanlı üretim ile daha önceleri üretilemeyen karmaşık ve akıllı ürünlerin geliştirilip üretilmesi
  • Giderek artan oranda, seri üretimden müşteri ihtiyaçlarına özel üretime geçilmesi
  • Üretim tesisleri ile ürünlerin gerçek zamanlı olarak veri ve bilgi alışverişine başlaması
  • Artan otomasyon seviyesi ve üretimde kullanılan makinelerin ve ürünlerin kendi kendilerini organize etmeye başlamasıyla, klasik yöntemlerle üretim döneminin kapanması
  • Ürün tasarımı, geliştirilmesi ve üretimi için gerekli veri ve bilgi miktarının çok büyük hacimlere ulaşması
  • Kalite ile birlikte üretim maliyetlerinin de artması
  • Kendi kendini organize eden üretim yöntemleri sayesinde üretim için gerekli enerji miktarının ve diğer kaynaklara (özellikle insan, makine ve üretim tesislerine) olan ihtiyacın azalması
  • Tasarımdan üretime geçiş için gerekli zamanın azalmasıyla birlikte ürün yaşam döngü süresinin de kısalması
  • Siber fiziksel sistemler tabanlı üretim ile üretim dünyasının, sanal dünya ile giderek daha iç içe geçmeye başlaması


































Kaynak: Tubitak Bilim Dergisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder